Sunday 18 December 2016

Bengkel RBT



Bengkel Reka Bentuk dan Teknologi SK Felda Serting merupakan sebuah bilik darjah biasa yang diubah suai menjadi bengkel untuk memudahkan proses pengajaran dan pembelajaran dijalankan. Keluasan bengkel ini adalah sama dengan bilik darjah yang lain dan keluasannya agak terhad untuk menempatkan kelas yang mempunyai bilangan murid yang ramai.

Peralatan-peralatan dan perabot-perabot yang terdapat di dalam bengkel agak lama dan juga usang. Kemudahan yang terdapat dalam bengkel ini juga agak terhad dan menyukarkan proses PdP dijalankan. Sebagai contoh, kemudahan sinki tidak disediakan di dalam bengkel dan ini menyebabkan murid terpaksa pergi ke tandas untuk mencuci tangan dan peralatan yang telah digunakan.

Antara masalah yang dikenal pasti adalah seperti berikut:
- Meja bengkel telah rosak dan usang.


- Tiada jeriji tingkap dan pintu.

- Almari/ Rak peralatan yang tidak bertutup.


- Almari pameran yang tidak sesuai.

- Lantai simen pecah dan berpasir.


- Penggunaa papan hitam.

- Kerusi murid patah.

- Papan kenyataan reput.

- Tombol pintu patah.

- Peralatan berkarat.
- Ketiadaan sinki dan paip air.

Justeru, panitia telah menghantar kertas cadangan naik taraf dan baik pulih bengkel kepada pihak sekolah untuk diambil tindakan. Kami berharap masalah ini dapat di atasi segera untuk memastikan kelancaran PdP dalam bengkel.

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum. Tahniah diatas usaha panatia RBT untuk membangunkan blog ini. Semoga ia dapat digunakan sepenuhnya oleh guru dan murid.

    ReplyDelete
  3. Papan hitam untuk bengkel boleh diganti dengan white board. Boleh diambil dari bilik gerakan untuk dipasang.

    ReplyDelete
  4. Hi are using Wordpress for your blog platform? I'm new to the blog world but I'm trying to get started and create my own. Do you need any coding knowledge to make your own blog? Any help would be greatly appreciated!

    ReplyDelete